fredag 3 augusti 2007

Ein bisschen priderapport

Har lyckats sneaka åt mig en dator i Pride Park en stund, så här följer en kort liten rapport. Gårkvällens schlagerkväll var samma höjdare som vanligt, (vilket känns i halsen idag,) även om den kändes kortare än vanligt. Eller om det bara berodde på att tiden gick fort? Ganska många inte särskilt otippade namn som Måns Zelmerlöw, Marija Serifovic, Nanne, After Dark, Drömhus, Jill Johnson, Sonja Aldén och Sarah Dawn Finer, ett par mindre förväntade, t.ex. i form av isländska Silvia Nott, Cyndee Peters, Forbes och Sofia Källgren som äntligen kom till Pride, men också några namn för de mer hardcore fansen, vilka jag såg som kvällens höjdpunkter; Angel, som återförenades för första gången på många herrans år framförde sin gamla sommarhit Sommaren i city och sin mellolåt Venus Butterfly, Uffe Persson hade skrämts fram och fick framföra sin Nästa weekend i originalkläder och belgiska Liliane StPierre gjorde sin eurovisionfanfavvo Soldiers of love. Kanon! Vill du se lite av vad du missade så har esctoday.com lagt ut ett gäng snuttar från kvällen via YouTube här.


Efteråt råkade vi hamna på SLM. Fantastiskt otippat. SLM är väl kanske inte riktigt min grej, men intressant kan jag sträcka mig till att det var haha... Kön till Patricia var lång och väldigt stillastående...

Liksom kön till datorerna här börjar bli. Ett litet dagens citat till slut, som jag fann i dagens Stockholm City. Under rubriken Onanerande par syntes vid mack rapporterar de om en incident med ett par som sågs onanera på kajen vid Preemmacken vid Norr Mälarstrand igår. Jag avstår från att kommentera händelsen i sig, men när journalisten frågar Björn Engström på polisens länskommunikationsscentral om det var en man och en kvinna svarar han:

Det vet man aldrig under den här veckan, ett par står det i rapporten.

//Fred - som prajdar på

6 kommentarer:

eurofivestar sa...

Ja är helt kär i Angel! Och Liliane! Och Sylvia!

Mats "Shirou" Johansson sa...

Först då jag läste hardcore så tänkte jag "shit, punk?!" och höll på att tappa hakan, sedan kom jag till låtnamnen och förstod vad du menade.

Inte göra så jag tror att jag har missat något makalöst. xD

Btw: "Det vet man aldrig under den här veckan" Spelar det ens någon roll? :P

Schlagerboys sa...

How completely fabulous to see After Dark, Nanne, Jill Johnsson, DQ and Sofia Kallgren... AND two of the old dears doing "C'est la vie" too!!! Our faith in Sweden and schlager is restored!!!

Fred Anderson sa...

"Det vet man aldrig under den här veckan, ett par står det i rapporten." - Haha, skitkul!

Herr Planström sa...

Haha.. vad skönt, ett par är ju ett par oavsett vilka sexualiteter det är som ingår ;)

Anonym sa...

Schlagerkvällen var nästan lika bra som min premiär på SLM.