måndag 23 juli 2007

Va? Spelar han fotboll också?

Efter nio säsonger lämnar Fredrik Ljungberg Arsenal för londonkonkurrenterna West Ham. Det handlar alltså om fotboll. Sport, killar. Och jo, det kan behöva förtydligas. Åtminstone är de flesta av mina bögpolare hopplöst ointresserade av sport. Några tittar visserligen emellanåt. Simning funkar till exempel. Men knappast för att tävlingen i sig är intressant. Go figure.

Att få med dem på en hockeymatch eller att få dem att kolla en VM-kvalmatch i fotboll från tv-soffan är i det närmaste lögn i helvete. Det senare lyckades jag dock med häromåret, men mest för att det tajmade med förfestande innan utgång. Det blev visserligen inte särskilt nyktert, men inget kan förlåta polaren som svårligen lät sig övertalas om att Ljungberg där på fotbollsplanen faktiskt är han killen i Calvin Kleinreklamen.

Om en månad är det friidrotts-VM i Osaka. Jag är inte säker på vilket jag föredrar; att sitta där ensam i tv-soffan, eller med en polare som kan tänkas fråga ifall den där snubben från På spåret börjat hoppa höjdhopp.

//Fred - den ende hockeyälskande bögen i byn

12 kommentarer:

Anonym sa...

Va? Vem från På spåret hoppar höjdhopp? Agardh? ;)

George sa...

haha.
herrsim är fan så hett att kolla på.
mmm.

Håkan Eriksson sa...

Lag-vm i speedway var kul att kolla på nu senast :)

Fotboll är överlag den bästa sporten. Ibland i fall det är söta pojkar som spelar (jag syftar här INTE på Gothia Cup Kids) så är det ett extra pluss - men annars så är det faktist kul i sig också :)

trollhare sa...

Mitt ex är leksing. Det är nästan så jag vill tatuera in "Mora forever" bara därför. Själva sporten klarar jag mig utan.

Oswald sa...

Folk som inte kan någonting om sport är grymt avtändande.

Anonym sa...

Ljungberg ser så avtändande rödfnasig ut.
Tacka vet jag Zlatan.

Ponte sa...

Men Fred, vad är det för fel på en hunk att gosa med i TV-soffan framför friidrotts-VM? Fast de där gungande organen i 100-meterslöparnas tights är rätt avtändande. Curling är annars en trevlig sport...

Rexxie sa...

Är du medlem i Stockholm Snipers? Om inte så tycker jag att du skall bli det, åtminstone som stödmedlem

:-)

Fred sa...

george: Ok, herrsim ÄR hett. Men av flera orsaker. :)

håkan eriksson: Nejnej, hockey är klart bäst!

oswald: Sportkoll är en klar fördel i alla fall!

kim m: Rödfnasig??

ponte: Friidrotts-VM ska kollas under uppmärksamhet med sällskap av polare och en platta bärs. Gosande har andra arenor. :P

rexxie: Stockholm? Var ligger det?

Kim sa...

Du får titta med dykepolarna!

Mats "Shirou" Johansson sa...

Sport som stor tävling har aldrig intresserat mig, däremot med vänner så att det blir en massa tjorvande istället... "avskyn" kan bero på terroriseringen mitt psyke fick under idrottslektionerna. Fast å andra sidan har jag aldrig varit mycket för sport. Vem vet. x3

eurofivestar sa...

Stora tävlingar är underbara. Men där går min gräns. EM & VM och OS, då tittar jag på allt.
Särskilt friidrotten. Det är faktist kul att titta på.
Men typ Bislett Games och sådant eller en Premiere League match... njaaa....