tisdag 10 juli 2007

Nästa... Malmö Central!

Nej nej nej... jag har inte dött. Jag har inte ens haft dåligt med blogglust. Snarare tvärtom, jag har svurit i flera dagar över att jag inte kunnat logga in på Blogger ifrån den här datorn, som bara råvägrat mig inträde. Nu verkar det dock ha lossnat. Jag drog till Skåne i fredags för att hälsa på släkt och vänner, sola, bada, festa och göra stadsfestival, vilket har funkat fint så här långt. Ja, förutom sol- och badbiten då, även om det ser ut att ta sig. Inget regn sedan i söndags, och idag ser det rätt soligt ut faktiskt.

Fyra dagar i rad av festande börjar så smått att sätta sina spår, men vad fan, är det semester så är det. Mycket regn. Mycket öl. Intagen i öltält. Har till och med hunnit med en dos landsortsbögklubb. Intressant... En del flirt blev det i alla fall, men jag nappar dåligt för tillfället. Idiotiskt. Pojkarna ollar Åhus-bussen i ren frustration, sa någon. Det är nog snarare jag som ollar runt snart.

Det blev nattbussen "hem" i natt, men jag kunde inte somna. Vad göra? Well... målsättningen med årets semester var att planera mindre i förväg och lämna dörrar öppna för spontanitet. Så jag satte mig på morgontåget till Malmö. Rätt kul att vara här, men det kanske hade varit smartare att komma hit liiite senare än 8. Allt är ju stängt! Aja... solen skiner som sagt! Ribban idag?

//Fred - som tycker skånska är vackert

10 kommentarer:

trollhare sa...

Skånska ÄR vackert, så länge det inte är Farmodern Från Helvetet som uttalar det...

Ponte sa...

Skånska är inte vackert, men det är däremot rätt så vackert här i Skåne...

Oswald sa...

Skånska kan vara det vackraste som finns...jäkligt sexigt...eller helt avtändande och avskyvärt.
Få dialekter rör upp känslor hos mig som den iallafall!

Smart kille som sa det där om Åhus-bussen. Är han snygg? :P

Nu dras det till västkusten här också.

Anonym sa...

Skånska är jättefint! :)

Cornelia sa...

Skånska är vackert... och lätt att lägga sig till med :-)

Anonym sa...

Jag är SÅ sugen på att gå på landsortsbögklubb! NU!
Gärna med heta skåningar. Mums.

Anonym sa...

Hej det var ett tag sedan jag var här. Studsar runt och vet inte var jag ska ha min blogg nu *S*..
men vil bara säga nu e jag här en stund igen.

http://blogg.aftonbladet.se/15079

Anonym sa...

Välkommen till Malmö. :)Taskigt väder det har varit, men nu börjar det ju bättra sig. Hoppas du får nån soldag på Ribban i a f! På tal om "ribban"...som nedflyttad göteborgska tyckte jag det namnet var hilarious och fnittrade de första tvååren varje gång jag hörde nån säga att de skulle "lägga sig på Ribban"

Lättroad? Cést moi!

Fred sa...

Shit vad jag är less på att inte kunna blogga här nere ifrån Skåne, men i morgon kommer jag hem igen, då jävlar.... :P

oswald: Jodå, *tsssst* - han är riktigt het. ;)

mia: Haha... du har låååångt kvar innan du kan tas för skåning. ;)

kim m:De ligger där ute och väntar på dig, ut med dig bara!

helenaq:Väldigt vad du valsar runt!

Anonym: Det har varit fint senaste dagarna ju! Och Ribban är helt klart ett skumt namn. :)

Cornelia sa...

Haha, ja men det har inte du så fort du varit 2 minuter i skåne :-)