tisdag 3 juli 2007

Spritze, spritze!

Igår skrev favvobloggaren Ossie om videon till Günther and the Sunshine Girls senaste singel, Sun Trip (Summer Holiday), vilket fick mig att klämma fram ett minne från dimman i lördags natt. Precis som han tycker jag att låten är ganska exakt vad man lärt sig att förvänta från Günther vid det här laget; lättsmält euro med en eller annan hook som fastnar, porrfilmstyska till 132 bpm med en medföljande heterotrashvideo fullknökad med taskig kvinnosyn med glimt i ögat i form av silikonbröst, rumpor och deras bärare som alla bara finns där för Günther. Det var i alla fall vad jag såg och hörde fram till nämnda lördags natt.

På väg hem blev det traditionsenliga burgare med tre polare. Vi var rätt möra och slökollade under tystnad på någon musikkanal som stod på i tvapparaterna som hänger från taket på haket. Efter ett tag dök Günthers video upp. Snart hör vi i öronvrån ett Åhh fy fan så bögigt från ett bord i närheten, där tre brudar runt 17 bast sitter. Det lät varken äcklat eller särskilt nedlåtande, mest fnissigt konstaterande. Que? tyckte vi, men våra vid det här laget stora öron förstod snart att de syftat på scenen här till vänster. Günther får en rejäl sats Nivea Sunlotion i fejjan - och ser ut att gilla det. Sollotion. Ja shit så bögigt. Men inte ett ord om hur the Sunshine Girls vällustigt fullständigt kladdar ner varandra - och under hela videon kladdar på varandra i största allmänhet och på en passiv Günther i synnerhet.

Nope, istället hann de med ytterligare ett bögspel, när man i en sekundkort scen ser tre killar i string gosa med varandra i jacuzzin, medan sexismen som man kan tycka borde ligga dem närmast till hands att reagera på (om man nu måste få ett spel alls) gick dem spårlöst förbi. Är inte säker på om det är bögen eller feministen i mig som borde reagera starkast.

//Fred - som always will be topless for you

13 kommentarer:

Anonym sa...

Säker på detta?
In that case tycker jag att du minsann kan visa lite hud. Kanske tilloch med för att bevisa att du inte är någon "delfin" el "sälkille" ;)

CV sa...

Ja det är lustigt hur vi kan se samma sak och ändå se olika saker.
RS
kulturbloggen.com

Dramadrottningen sa...

Whops, känner dem som gjort videon visar det sig. Ska passa på att diskutera det med dem nästa gång vi ses i Malmönatten. Tihi!

Mats "Shirou" Johansson sa...

Du skräms ibland, igår tänkte jag på hur alla reagerar då killar är bögiga medan tjejer går alla förbi. Det är skumt... så skumt. xD

Anonym sa...

Man vill ju gärna gilla Gunther, men samma låt ännu en gång... Det blir svårare och svårare för varje nytt bottennapp!

Anonym sa...

Günther är hetast i landet. Hatar mig själv lite för att jag tycker så men what the fuck.

Anonym sa...

När ska någon våga göra en bögig video på riktigt... och inte bara lite grann?

Anonym sa...

Intressant iaktagelse!
Påminner mig om när killarna från landet i min högstadieklass sa att det var bögigt att vara tillsammans med tjejer eftersom allt som hade med känslor/kärlek/kyssar att göra var bögigt. Jag förstod inte riktigt logiken...

Fred sa...

clark kent: Mouhaha... dream on!

kim m: Hetast i landet..? My God... ;)

fredrik i Höör: Hmm... var det inte nån som HADE gjort det? Såg jag i nån blogg nånstans. Men ok, liiite illa att man måste leta i minnet efter en bögig video.

ellen: Haha... och att vara bög borde därmed vara det manligaste som finns. :-D

Anonym sa...

underbar video *garvar med glimten i ögat* hade helt missat den

Anonym sa...

Günther är den bästa artisten genom tiderna! Jag är SERIÖS och det här är årets låt!

Dummie sa...

Hej!
Hur sätter man in en sådan där youtube-ruta i ett inlägg? Uppenbarligen går jag omvägar genom att länka.
Vore glad för ett litet tips.
Tick tack.

Anonym sa...

Din jävla bögjävel, må du gå en smärtsam död till mötes.