måndag 16 april 2007

Oj! Glömde...

En ny undersökning gjord vid Kinsey-institutet visar att kvinnor tittar mer på mäns nedre regioner än vad männen tittar på kvinnors kroppar.

Man lät män och kvinnor titta på avklädda bilder av det motsatta könet och följde sedan deras blickar för att se var det hamnade. Det visade sig att män i huvudsak studerade ansikten, medan kvinnors kollade in de nedre regionerna. Slutsatsen är att kvinnor tittar på könsorgan i större utsträckning än vad män gör.

Eller också glömde man att kolla om killarna överhuvudtaget var intresserade av att kolla in en naken brud..? Mouhaha... vilken miss det vore. Hade jag satts att kolla in bilder på nakna brudar hade jag helt klart gjort mitt allra bästa för att undvika att låta blicken falla på muttan. Euww euww euww...

Oavsett... det verkar vara en ruskigt heteronormativ undersökning det där. Hur kollar homosexuella män in andra män i jämförelse..? Eller dito kvinnor? Och det kanske vore väl djärvt, men hur kollar heterosexuella män på andra nakna män..? Nej, jag tänker inte antyda något om deras läggning, men inte fan är det ögonkontakt man får i duschen på gymmet precis. Det vore liiite intressant att se vilket utslag mäns kukmätarinstinkter skulle ge i en sådan undersökning. Det hade kunnat bli en chic rubrik i SvD det.

//Fred - färdig för sängen

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du är fortfarande i närheten av att vara hälften så mycket blogghora som jag.

Skärpning nu om du ska komma ikapp!

Ponte sa...

Fred, jag lovar att försöka hålla blickarna borta nästa gång...

Anonym sa...

Jag jobbar förresten på att bli snäll. Men det märks kanske inte?

Kim sa...

Hahaha, jag tyckte dina undersökningar lät bra mycket roligare! För jag håller med dig... titta på nakna män, euwww!!

Fred sa...

trollhare: Blogghora? Jag? Nu är du elak! ;-)

ponte: Jaså, varför det..? ;-)

kim: Ja, visst vore de bra mycket mer intressanta!