tisdag 10 april 2007

10 to 1

Blev utmanad av Boobs, och som den viljelöse stackare till blogghora jag är släppte jag glatt och villigt genast allt arbete för att göra honom till viljes. Here it goes:

Tio första

1. Första bästa kompis: Christian. Vi bodde på samma gata och gjorde allt tillsammans till vi blev gamla nog att upptäcka att vi bara umgicks för att vi alltid gjort det.
2. Första bil: En röd Lincoln cab med vit suflett. En riktig goding i storleksordningen 7-8 cm.
3. Första kärlek: Nja, men första spanet får ni: Pär på lekis. Jag tyckte om att klappa hans hår och tyckte han hade fina ögon. Mormor har berättat att jag sagt att han var fin. Inte snäll eller schysst som man brukar säga om kompisar när man är i den åldern. Det är lite coolt.
4. Första husdjur: Katten Tusse. Jag minns honom inte särskilt bra, men jag minns hur syrran tjöt i veckor när han sprungit bort och sedan förblev spårlöst borta.
5. Första semester: Oj... den första minns jag faktiskt inte.
6. Första jobb: Jag städade på sjukhuset på sommarloven under högstadiet. Minns att jag vägrade ha städpersonalens kläder och istället gick runt och moppade i läkarrock.
7. Första köpta skiva: Some great reward - Depeche Mode
8. Första riktiga kärlek: Min första pojkvän. Vi var ett par från första stund vi sågs och fyra år framöver.
9. Första piercing: Det närmaste jag kommit, och kommer att komma, en piercing var när jag rejsade symaskinens nål rakt igenom pekfingret på syslöjden på högstadiet.
10. Första konsert: Bröderna Herrey på Bäckaskogs slott 1984. Richard var såå het!

Nio senaste

1. Senaste alkoholdrycken: Hmm... löjligt svår fråga. Påskaftonskvällen var blöt, så den senaste alkoholdrycken jag drack lär ha varit den kvällens sista drink, men vilken var det? Sorry, kanske hade fixat det under hypnos, men nu, nae...
2. Senaste bilfärd: När jag åkte med brorsan och hämtade pizza häromkvällen.
3. Senaste filmen du såg: Såg om Daredevil häromkvällen. En blind Ben Affleck i rött läder är inte alls lika illa som det kan låta.
4. Senaste ringda telefonsamtal: Alldeles nyss, ett kort jobbsamtal.
5. Senaste bubbelbadet: I januari. Utomhus på Hasseludden Yasuragi.
6. Senaste kyss: Hmm.... Jag var faktiskt på min första dejt på en halv evighet igår. Den var... lyckad. *sade han nöjt leende*
7. Senaste gången du grät: När jag sympatigrät med en mycket olycklig vän nyligen.
8. Senaste måltiden: Mikrad fiskgratäng nyss på lunchen. Helt ok, men ingen höjdare.
9. Senaste spelade cd: Shock value - Timbaland

Åtta har du nånsin

1. Dejtat en av dina bästa kompisar? Nej. Polarna finns liksom inte på marknaden för potentiella ragg eller pojkvänsmaterial.
2. Blivit kär vid första ögonkastet? En gång. Se Första riktiga kärlek.
3. Fastnat med blicken i någons urringning? Om något hos en brud fångar min blick är det en schysst klyfta. Jag älskar bröst in a very gay way.
4. Fått ditt hjärta krossat? Njee... det är att ta i, men rejält trampat på i alla fall.
5. Sagt att du älskar någon utan att mena det? För mig är Jag älskar dig väldigt starka ord. Nej, jag har aldrig sagt dem utan att mena dem.
6. Haft ett one night stand? Men hallå... vad är det för fråga? Vilken blir nästa? Om jag andats? Ge mig en enda bra anledning till att en snygg man i sina bästa år skulle nöja sig med högerhanden! Inte? Tänkte väl det.
7. Busringt till någon? Hmm... njee... inte i den klassiska meningen i alla fall.
8. Stulit något? Jo, som en del i tonårsprylen när gränser skulle testas och grupptrycket var rättesnöret.

Sju spårlöst försvunna

1. Mina svarta läderhandskar - förmodligen kvarglömda på bussen
2. Min dialekt - lika bra det skulle några säga, men jag saknar den faktiskt.
3. Min Energiejeansjacka - letade runt hela lägenheten när det var schysst väder förra veckan, men icke...
4. Senaste lönen - pengar rullar ruskigt fort en ledig vecka.
5. Den söta lilla flickan - ja vart fan tog hon vägen?
6. Kd - vore spårlöst borta om det var riksdagsval idag. Riktigt synd! (Vilket borde få ett helt eget blogginlägg).
7. Kebabpizzan - från favvopizzerian på hörnets meny. Stor sorg tills jag insåg att gyrospizzan är ännu bättre.

Sex saker du gjort idag

1. Pimplat kaffe. Var ruskigt svårtstartad idag.
2. Sprungit till bussen.
3. Satt igång larmet på jobbet. Precis vad man inte behöver på morgonen.
4. Funderat över hur på det är ok att vara efter första dejten.
5. Filat på några kommande blogginlägg.
6. Jobbat lite, med betoning på lite.

Fem favoritsaker utan rangordning

1. Min iPod - alltid.
2. Kuken - ursäkta min franska.
3. Sovmorgnar - jag hatar inte mycket, men morgonmänniskornas tyranni är en sådan sak.
4. Min skivsamling
5. Min blogg - har hunnit bli riktigt fäst vid den.

Fyra personer du kan berätta allt för

Den frågan funkar inte riktigt med min bloggpolicy; att utelämna namn. Men det finns ganska exakt fyra personer jag kan berätta precis allt för. Ni vet vilka ni är och jag är väldigt glad att ni finns.

Tre val

1. Blått eller rött? Definitivt blått. Jag klär bäst i blått och tycker att blått känns cleant och fräscht.
2. Sommar eller vinter? Sommar! Vintern är bara en passersträcka mot nästa sommar
3. Choklad eller chips? Choklad! Helst lite mörkare. I forntiden hade jag svarat chips, men jag har svullat bort suget efter dem sedan dess.

Två saker att göra innan du dör

1. Att lära mig spela ett instrument ordentligt. Sörjer att det inte blivit av hittills.
2. Att se betydligt mer av världen. Den är stor.

En sak du ångrar

1. Nej, jag tror på att lära sig av sina misstag, men inte på att ångra sig.

Skickar vidare till Cara Mia, Kim den skamlöse, Snopptastic Hanna och Stan som behöver få lite fart på sin blogg.

//Fred - måndagsseg en tisdag

9 kommentarer:

Anonym sa...

Va? Pratar du inte skånska längre?

Tur för dig då att jag ändå inte gillar blondiner *knycker på nacken*

Kim da Costa sa...

Tack. Oj, oj. Nu har jag att göra...

Anonym sa...

JAG ANTAR GIVETVIS UTMANINGEN, mohaha.

Anonym sa...

Väntar med spänning på varför kd förtjänar en plats i universum...

Anonym sa...

Rolig lista!!!

Stan sa...

Utmaningen antagen!

Jerry sa...

Du är härmed officiellt inbjuden att vara med i Länktåget, det tåg som jag är med på... kolla information hos mig. Måste ju få med en sådan fin kille som dig... *smicker smicker* sen föll jag också för att du skrev att du såg dig själv som en blogghora... trevligt trevligt...(;-)

Jerry sa...

Fred!
Glöm det jag skrev ovan, jag har hoppat av Länktåget (SPAM-tåget) efter att ha fått ny information om vad det egentligen handlar om.
Sorry för detta halvspammande från min sida.

Fred sa...

bal: Ganska enkelt tycker jag. Jag vill att vissa frågor ska diskuteras och hamna i fokus. Det har de mycket lättare att göra om det finns en tydlig meningsmotståndare. Kd passar perfekt i den rollen, särskilt som jag tycker att deras argument är lätta att argumentera emot. :-)

jerry: Haha... mycket smicker för ingenting, man tackar och tar emot! ;-)