måndag 2 april 2007

Blåst!

Har precis börjat kvickna till efter att intensivt ha försökt mota förvirrade och slitna hjärnceller på plats sedan jag kom hem från kongressandet i Skövde i går kväll. Det blev dunk ner i soffan så fort jag kom hem och där blev jag visst kvar tills i förmiddags.

Trodde jag klarat att kryssa mig oskadd förbi gårdagens aprilskämtande, ända tills jag lyssnade av mitt mobilsvar när jag vaknat till liv. Där skulle tydligen finnas åtta meddelanden sedan igår, men det visade sig vara sju klick i luren och det åttonde meddelandet började med ett gapskratt innan en polare sade att han tyckte jag skulle lyssna på mitt svarsmeddelande. Que..?

Jag gjorde det. En väldigt formell röst som definitivt inte är min och störande nog ingen jag känner igen säger:

Hej! Du har kommit till (mitt namn)! Jag kan tyvärr inte ta emot ditt samtal eftersom jag är upptagen med att plöja kött på bögkonferens i Skövde. Lämna ett meddelande efter pipet så hör jag av mig så fort jag kan!

Undrar en hel del över vem det är som ska hängas för det här men vill däremot helst inte tänka på vilka de tidigare sju som ringt är. Morsan? Mormor? Chefen? Eller en och samma person som velat försäkra sig om att de hört rätt?

Lärdomen är i alla fall att man inte lägger ifrån sig mobilen den första april (i synnerhet inte i en kongressal med 130 lagom rastlösa kongressombud) och jag borde nog överväga att använda PIN-kod trots att jag aldrig lyckas ta mig förbi den på fyllan.

//Fred - som skriver kongressrapport

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är jag riktigt elak om jag hoppas att det var din mamma?

Cornelia sa...

Så underbart, jag skrattar fortfarande. Vilket kul skämt, jag som tyckte att aprilskämt var förlegat men nu ser jag en helt ny marknad för aprilskämten.

Fred sa...

trollhare: Nej det är du inte. Jag hade nog faktiskt också tyckt det varit lite kul om just hon hade hört det. :-P

mia: Ja jag får väl ge den skyldige lite cred för att vara innovativ i alla fall. :-)