torsdag 14 juni 2007

Sen stockholmsrapport

Ooops... insåg just att tystnaden efter stockholmstrippen kan tolkas som att den blev alltför smarrig för att rapporteras om. Är ledsen över att behöva göra er besvikna - den blev visserligen himla nice, men inte särskilt smarrig. Frånvaron av rapport beror snarare på att jag bakisseg och med alldeles för lite sömn i kroppen ramlade rakt ned i värsta tuffa jobbveckan, och har liksom inte riktigt fått tillfälle att komma ikapp. Förrän nu. Så, en liten rapport är kanske på sin plats?

Efter förfest med grillning på en soldränkt balkong i Stadshagen drog fyra glada bögar till Lino i lördags kväll. Där var det hett... och inte såå mycket folk. Inte inne i alla fall. Ute på gården var det däremot trångt värre. Stötte på en hel del kul folk i form av kompisar från förr, ett ex och några andra ytligare bekantskaper. Det räckte fint för att göra kvällen lyckad - trots att jag lyckades slå någon slags rekord i att bli fetdissad.

Scenario: Jag och ett par polare står i baren och snackar med tre killar jag inte känner eftersom en av mina polare känner en i sällskapet. Efter ett tag bestämmer jag mig för att gå ut och svalka mig och ta en cigg. En av killarna jag inte känner hänger på. Ett riktigt snyggo dessutom. 174 cm Abercrombie & Fitch-modell typ. Han verkade trevlig dessutom. Vi dösnackade lite om värmen och han kläcker något om att det är så varmt att han oroar sig för hur vattenfast hans smink är. Mest i brist på en bättre replik kontrade jag med att ge en halvlam komplimang om att det väl inte vore så farligt när man ser så bra ut som han. Varpå killen snabbt synar mig uppifrån och ned och säger att Sånt beror ju alltid på vad man jämför med och tittar sedan demonstrativt bort. Jesus... vad är det med stockholmsbögarna? Och hur full av sig själv är det tillåtet att vara? Landsortsbögars fördomar om stockholmsditona kanske får ett eget inlägg en dag, men for now får ni nöja er med ett exempel på hur de ibland besannas.

Well well... långt ifrån alla är sådana och händelsen drunknade i kvällens positivare upplevelser. Söndagen blev minst lika het och tillbringades med sol och bad hela dagen med följden att det var en pina att sitta ned på tåget på väg hemåt på kvällen.

//Fred - utvilad, men fortfarande solbränd som fan

9 kommentarer:

Jerry sa...

Oj, är de verkligen på det viset? Den episoden gör ju inte mig modigare i alla fall...(;-)

Fred sa...

Men Jerry... Det finns och kommer alltid att finnas idioter. Man kan inte låta dem stå i vägen för livet. Den här episoden säger ju bara något om honom. Vilken vettig människa som helst hade klarat att tacka för komplimangen och visa att man inte är intresserad på ett snyggare sätt. Jag bara skrattade åt honom och situationen och gick därifrån. Det handlade ju om honom, inte om mig. :)

Anonym sa...

Bra gjort att bara lämna honom. Att man får vara så uppfylld av sig själv. jisses, fåfänga är väl en sak men att gå o bli dum ovanpå det. usch. Keep it up Fred!

Anonym sa...

Ja herregud. Men det är ju inte ditt fel att vissa är födda med dålig smak.

Mats "Shirou" Johansson sa...

Ojoj, jag trodde alla idioter samlats i Kalix, men så är det tydligen inte.

Oswald sa...

Du VET ju att vissa av oss älskar dig, darling.
=)

Linnea sa...

HAHAHA. Gud så roligt.

Heliotropen sa...

Sist jag var ute på stan kom en ung dam fram till mig och rekommenderade ett annat ställe, som var mer riktad till en äldre publik. Äh ... ja, och jag går ju i pension nästa vecka. Not.

Fred sa...

heliotropen: Nähä!? Haha... gud, det var riktigt elakt!