måndag 1 oktober 2007

Hur gay är idoldeltagarna?

På fredag är det dags för den första riktiga veckofinalen i årets upplaga av Idol. Lagom till dess har QX precis som förra året intervjuat de elva finalisterna och bland annat checkat deras gayfaktor. Jooodå, kom igen nu, liiiite intressant är det allt.

Precis som förra året fick de sätta in sig själva på en skala från 1 till 10. var ju Cissi Ramsby med och höjde det snittet en bit med sin åtta. I år verkar det vara lite klenare med gayandet. Daniel Karlsson (t.v.) ger sig själv en sexa och Patrizia Helander en femma, men sedan verkar det stenkört på den fronten.

Oh well, nu vinner man ju inte tävlingen på sådana meriter (man kan dock få göra sunkiga stockholm-pride-låtar med lite flyt). Så här långt handlar det där bara om en enda deltagare för min del. Amanda Jensen (t.h.) känns helt outstanding. På fredag tippar jag att hon sopar mattan med de övriga med sin version av Soft Cells Tainted love!

//Fred - way past bedtime

Andra bloggar om: , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med om att Amanda är riktigt bra, men jag hoppas att hon kommer utvecklas mer och bli ännu bättre, annars kanske det blir tråkigt om hon gör samma hela tiden. Jag tror att en del som är fantastiska redan från början får det svårare i slutet då dom andra som har utvecklas mycket under Idol tiden börjar bli bra också.

Nästan ingen verkar hoppas att hon ska vinna i alla fall, för då måste hon ju göra den förberedda skivan.. ;)

btw, roligt att du börjar skriva igen. Det var länge sen jag kollade här, trodde nästan du slutat för alltid..

Mats "Shirou" Johansson sa...

Amanda är min favorit, Michel var min favorit. Tråkigt att han åkte ut, hans sångröst fick mig att tänka på Jellyfish. En väldigt bra grupp från början av nittiotalet som knappt märktes av, deras album Spilt Milk är superbt och alla som gillar Sloan och liknande "traditionella" poprock(power pop?)-grupper borde ge albumet en chans. Det ännu mer otroliga är att deras låt Bye Bye Bye ger en Scissor Sisters-vibbar.

Nåväl, nog om det. Amanda är min favorit för att jag gillar hennes jazziga röst. Även om hon inte kör med rå jazz så säger jag ändå jazzröst, så det så. ;)

Fred sa...

Flamingon: Jo, du har ju rätt, det har ju precis börjat! Massor kan ju hända fram till den stora finalen. Och den där förberedda skivan... tycker de borde tänka om där och inte ha så himla bråttom.

Och jo, nu är jag tillbaka! Behövde lite bloggvila, men nu känns det som om jag hittat inspirationen igen. Har dock haft koll på dig hela tiden. ;)

tidus: Jellyfish har jag missat helt. Det jag gillar mest med Amanda är att hon verkar så allround och kan fixa det mesta, samtidigt som hon har en helt egen stil.

Anonym sa...

well. Hennes version av Tainted Love var det sorgligaste jag har hört. Hon har nåt, det har hon. Men den låten gjorde hon ILLA.